Η ονομασία Αεροδρόμιο, άρχισε σιγά-σιγά να καθιερώνεται ως τοπωνύμιο από το 1937, όταν ξεκίνησαν οι εργασίες του συγκροτημένου αεροδρομίου, αφού προηγουμένως μελετήθηκαν τα φυσικά εμπόδια, η φόρα και η ταχύτητα των ανέμων που πνέουν στην περιοχή αυτή, τα καθοδικά κι ανοδικά ρεύματα κι άλλα απαραίτητα στοιχεία. Στο χώρο που λειτουργούσαν μέχρι τις αρχές του 19ου αιώνα οι Αλυκές Γαρίτσας και υπήρχε ένας μικρός επίπεδος χώρος από τον Α' Παγκόσμιο Πόλεμο με υπόστεγα, όπου στεγάζονταν τα ζέπελιν, κατασκευάστηκε ο πρώτος διάδρομος προσγείωσης με φορά από Βορρά προς Νότο (όχι όπως είναι σήμερα από Ανατολή προς Δύση), ο οποίος δεν ξεπερνούσε τα 800 μ..Τότε δύο ελαφρά αεροσκάφη της εποχής προσγειώθηκαν με επιτυχία. Το πρώτο ήταν της Αεροπορικής Εταιρείας Ευστράτιου Ξύδη, με το χαρακτηριστικό G.ADAD, που προσγειώθηκε στην Κέρκυρα στις 23.9.1937 προκειμένου να χαρτογραφήσει την περιοχή του αεροδρομίου και το δεύτερο αεροσκάφος της πολιτικής αεροπορίας (ιδιωτικό) με το χαρακτηριστικό SX-AAA, που προσγειώθηκε στις 26.9.1937 για έλεγχο καταλληλότητας του διαδρόμου, με κυβερνήτη τον Κ. Αδοσίδη. Ο σημερινός διάδρομος του αεροδρομίου άρχισε να κατασκευάζεται στις αρχές του 1945 και στρώθηκε στην πρώτη φάση με 100.000 κυβικά μπάζα, από τα ερείπια της βομβαρδισμένης πόλης. Το μήκος του διαδρόμου από 800 μ. αρχικά, επεκτάθηκε στα 1.200 μ., για να φθάσει στα μέσα της δεκαετίας του '50 τα 1.800 μ. Τότε ο πρώτος που σκέφθηκε να δρομολογηθεί αεροπλάνο στη γραμμή Αθήνα-Κέρκυρα, ήταν ο Ζήνος Σούσης, ο οποίος πέτυχε το 1949 τη δρομολόγηση μικρού αεροπλάνου 22 θέσεων, τύπου DC-3, της Α.Μ.Ε (Αεροπορικαί Μεταφοραί Ελλάδος Α.Ε), που έκανε τη διαδρομή σε 1,5 ώρα [..]. Ο διάδρομος επεκτάθηκε όσο επέτρεπαν τα φυσικά εμπόδια κι έφθασε τα 2.400 μ., τα οποία όμως δεν κρίνονται απολύτως επαρκή για τα σημερινά αεροποπλοϊκά δεδομένα.Γι' αυτό είχαν γίνει προμελέτες για τη μεταφορά του αεροδρομίου στον χώρο των Αλυκών Λευκίμμης, η οποία τελικά δεν πραγματοποιήθηκε, λόγω του τεράστιου κόστους κατασκευής.
Τοπωνύμια. Γλωσσικές Μαρτυρίες στην Ιστορική Διαδρομή της Κέρκυρας.
Γιώργος Χ. Σουρτζίνος
Φωτογραφία:Διαφήμιση για την προβολή της πρώτης αεροπορικής εταιρείας στην Κέρκυρα. Τουριστικός οδηγός Πέτρου Μπολοβίνου, 1950
Επιμέλεια: Στεφανία Μαυρωνά